søndag 12. april 2009

The Gathering

For dere som har meg på facebook, så har dere sikkert sett at jeg savner å være på The Gathering (TG) i år. TG er et av verdens største datapartys, og jeg har vært der så og si hvert og siden 2000.
I år er jeg hjemme med Stephan-gullet i steden. Det er selvsagt en glede å få lov å kose seg med lillegullet sitt masse-masse, men samtidig så savner jeg å være på TG noe helt vanvittig.

Jeg er egentlig litt overrasket over at jeg savner det så sinnsykt som jeg faktisk gjør.... Jeg har ikke ofret det så mange tanker i forkant av påksen i år i det heletatt i grunn, men på mandag når Eivind var på vei til Hamar, kjente jeg en rar følelse av at jeg ville også være der!
Den føler jeg ennå i grunn, på tros av at det ikke er et døgn igjen av TG engang.

Jeg var på TG første gang i år 2000 som deltaker. I 01 og 02 var jeg VIP-crew (som vil si at jeg var der med en sponsor, som i mitt ilfelle var LO, vi delte ut frukt til deltakere).
I 03 var mitt første år som TG-crew, noe som var helt fantastisk! Jeg kunne fortalt i en evighet om oppevelsen det var, men jeg skal gjøre det LITT kortere hvertfall....
I 04 var jeg ikke der av en grunn jeg har fortrengt nå:P
I 05 var jeg igjen crew og det året jeg kommer til å huske best av alt så lenge jeg lever!
Jeg traff Eivind, vi var i samme crew, samme skift, og jammen ble vi ikke paret opp på vakter også! Kjære vene! vi fant tonen med en gang, og ble sammen i løpet av TG. For dere som kjenner oss, så vet dere jo at vi er gift og har barn nå.

Og etter det året har TG vært en selvfølge! I fjor var jeg høygravid, og bare dilta rundt uten spesielle oppgaver. Men jeg var der! Jeg fikk kjenne stemmningen, høre lyden og oppleve trykket. Når TG 08 var over, var jeg så sliten at jeg trodde jeg aldri kom til å ha lyst til å dra tilbake..... Det forandret seg jo fort da, men jeg hadde ikke noe stort behov i år, trodde jeg....
Men så feil kan man ta....

Mandag, tirsdag og onsdag gikk altså med til å sture over at jeg ikke var på TG.... Og da da mener jeg STURE! Jeg fikk ikke gjort noe som helst, jeg syns alt var et pes og ingenting fristet, bortsett fra TG. Men på torsdag løsnet det heldigvis litt utover dagen. Solen tittet frem, og det hjalp mye.
Men jeg savnet det jo like intenst da.... så for å slippe å tenke så mye på det, så begynte jeg å fikse litt i huset. Siden tosdag ettermiddag har jeg nå vasket 9 maskiner tøy, skiftet på sengen, støvsuga hele huset, vaska opp, bretta nesten alt tøyet, rydda NESTEN hele huset, rydda ute, lagt bort babyklær, vært ute å handlet, besøkt mamma og pappa, hatt besøk av en haug folk, sett 4 filmer, laget blogg og spillt litt.
Jeg har hvertfall klart å holde TG-savnet LITT i sjakk, men ikke heeelt.
Nå er det ti timer til TG stenger for deltakerne, og jeg drar snart til Hamar for å hente min kjære:)

Jeg skal være et par timer for å hilse på flest mulig av crewet, og så bærer det rett hjem igjen å hente lillegut som skal vøre hos bestemor og bestefar i mellomtiden:) Han savner pappan sin like mye som jeg savner mannen min, så det skal bli ekstremt godt å få han hjem:)
I tillegg får jeg jo hilst på mine venner fra tidligere år:)

Jeg gleder meg helt ufattelig!
Så nå roper sengen på meg så jeg får noen timer på øyet før jeg skal tilbringe altfor mange timer i bil i morgen.


Bildet er tatt på TG 2006. Jeg var crew info:presse og var med discoverychannel oppunder taker på Vikingskipet for at de skulle få filmet nerdene fra oven, så jeg fkk knipset litt jeg også:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar